Sam P.

Leerkracht

Ik heb een carrière in het middelbaar achter de rug, waar een doordachte pedagogie en een erg schoolse aanpak de norm zijn. Werken in het privéonderwijs geeft me de mogelijkheid om creatiever te zijn, een directe aanpak te hanteren, en de lessen vooral te laten draaien om de verbale interactie. En dat resulteert! De meeste cursisten boeken een enorme vooruitgang op vaak korte termijn. Ze zijn erg gemotiveerd, en dat doet ook mij het beste van mezelf geven.

Arthur H.

Leerkracht

Communicatie heeft me altijd sterk aangesproken, zowel het theoretisch kader als de praktijk. Het is erg fijn om enkel daarop te kunnen focussen: er wordt van ons niet verwacht dat we onze studenten opleiden tot grammatica experts, maar dat we hen klaarstomen om in hun verschillende sectoren en hun dagelijkse leven hun mannetje te kunnen staan.

Mada M.

Leerkracht

Na mijn studies Taal- en Letterkunde verhuisde ik naar Brussel. In de hoofdstad leerde ik de Nederlandse Academie kennen. Ik begon er deeltijds te werken, en combineerde het lesgeven zo met een andere passie van mij – de filmsector. Langzaamaan nam het lesgeven de bovenhand en ondertussen werk ik twee jaar als vaste waarde. Het lesgeven is fantastisch! Kleine groepen, vol gemotiveerde cursisten zijn een godsgeschenk voor een taaltrainer. En het is superinteressant om steeds mensen van alle slag te ontmoeten.

Clark M.

Leerkracht

Jarenlang werkte ik als communicatieadviseur voor verschillende multinationals. Toen ik Nederlandse les begon te geven, was ik meteen verliefd op het vak. Ik werkte steeds voor verschillende talenscholen in het Brusselse, maar verloor mijn hart aan de Nederlandse Academie. Het spontane en directe contact met de studenten, de warme manier van omgaan met elkaar en de flexibiliteit die het werk van elke leraar vereist, doen me ‘s ochtends vol enthousiasme en energie opstaan!

Karen V.

Leerkracht

Als germaniste en actrice heb ik bij de Nederlandse Academie mijn stek gevonden. Dankzij mijn academische achtergrond en mijn liefde voor improvisatie en actie (doen!), maak ik van mijn lessen interactieve en dynamische gebeurtenissen. Ik ben ervan overtuigd dat je beter leert door te doen en zal het dus zeker niet nalaten je te tot een activiteit aan te zetten! Het is erg fijn dat de Nederlandse Academie ons hierin steunt: we doorbreken het klassieke idee van wat een school moet zijn en kiezen radicaal voor een participatieve benadering!